PodPad
Reboot Hungary - 12. Programmatic beszélgetés

Reboot Hungary

Reboot Hungary - 12. Programmatic beszélgetés

Csermely Ákos

1:23:21

2022. 03. 10.

Kategóriák

Leírás

2012 októberében mutattuk be először az Internet Hungary konferencián a programmatic hirdetési rendszereket. Kiadók, ügynökségek és hirdetők állták körbe az új hirdetési megoldást. Akkoriban a performance marketing, az automatikus piactér, az RTB, a programmatic is annyira új lehetőségek voltak, hogy sokan hajlamosak voltunk összekeverni és rosszul értelmezni őket. Mostani adásunkban 3 olyan szakértőt hívtam meg, akikkel - ha szabad így mondanom -, együtt voltunk jelen a hazai programmatic piactér születésénél, és munkájuk folyamán végigkísérték annak alakulását, fejlődését egészen napjainkig. Merre tovább? Merre lehetnek a fejlődés útjai? Vendégeim: Ihász Ingrid, akinek blogjáról akkoriban sokan tanulták meg az alapokat, ismerték meg a programmatic világát. Ingrid írt elsőként közérthetően és magyarul a programmaticról, a szereplőkről. Dolgozott kiadói és ügynökségi oldalon. Erős Attila: Az IPG MediaBrands keretein belül, a Fastbridge vezetőjeként először hozott létre ügynökségi programmatic csapatot, az ún. Agency Tradindg Desk-et, a Cadreont, 2014-ben. A világ minden táján futtattak kampányokat ügyfeleiknek, így Európán kívül Kínában, Japánban, illetve az USA-ban is. Szabó Ákos: 2012-ben nagy érdeklődéssel, de sok kérdéssel és kétséggel fogadta az új megoldást, ma saját programmatic ügynökségét, a Studio Binär-t vezeti Bécsben, ami immár nyolcéves múltra tekint vissza. A beszélgetésben szó lesz a kiadói félelmekről, fogadtatásról, a hatékonyság akkori megkérdőjelezéséről, valamint a programmatic versenypiac kialakulásáról. Beszélünk félreértelmezett képességekről és rosszul használt lehetőségekről, egyszóval a programmatic piac kialakulásának nehézségeiről, vakvágányairól és természetesen a sikereiről is, és fejlődésének új útjairól. Merre tovább?

További epizódok

00:00

00:00